Juuri nyt: Kolme kuu­sa­mo­lais­ta kes­kus­ta­vai­kut­ta­jaa erosi puo­lueen jä­se­nyy­des­tä

Luonnonsuojelu: Nokia pe­rus­taa uuden luon­non­suo­je­lu­alueen Ala-Kit­kal­le

Mainos: Tutustu Koillissanomat Digiin eurolla kuukausi - tilaa tästä

Mielipidekirjoitus
Tilaajille

"Jos on mo­kan­nut, kan­nat­taa asia tun­nus­taa rei­lus­ti" – vai­ke­ne­mi­sel­la saa aikaan suu­rem­man mai­ne­hai­tan kuin to­tuu­den ker­to­mi­sel­la

Tällä viikolla pieni joukko alueen matkailuyrittäjiä ja viranomaisia kokoontui Kuusamossa työpajaan, jossa oli tarkoitus pohtia kriisitilanteita ja viestintää erilaisissa arjen kriisitilanteissa. Kuka viestii, mitä ja kenelle, jos matkailuyrityksessä sattuu jokin onnettomuus? Tämä oli päivän ydinkysymys.

Pajan ja kaiken yleisen keskustelun perusteella voisi todeta, että viestintä tiedotusvälineiden suuntaan koetaan ehkä hankalaksi ja pakolliseksi pahaksi.

Inhimillisesti ajateltuna asia on ymmärrettävissä. Kukapa välttämättä haluaisi kertoa omaa yritystään koskevista negatiivisista asioista medialle oli sitten kyseessä onnettomuus, irtisanomiset tai taloudelliset ongelmat.

Lue digiä _3 kk vain 1 kk hinnalla_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.