Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Lu­ki­jal­ta: Miten Kuusamo voi puhua vuoteen 2025 yl­tä­väs­tä di­gi­ta­li­saa­tio- ja laa­ja­kais­tast­ra­te­gias­ta, kun siinä ei ole in­ves­toin­tien to­teu­tu­mi­sen eikä ka­tu­re­mon­tin put­ki­tus­ten­kaan osalta to­del­li­suus­poh­jaa?

Kun kaupungin johto kertoo, että ”valokuituverkon investoinnit pitää kuulua jatkossakin teleoperaattoreille”, niin kertoo kyllä ettei asia ole mitenkään hallinnassa.

Valtioneuvoston kanslia julkaisi jo 2006 ”kansallinen tietoyhteiskuntastrategia 2007–2015” julkaisun, jossa tavoitteena oli, että vuonna 2015 100Mbit/s-yhteysnopeuden liittymät ovat yleisesti käytössä ja kaikki uudet rakennetaan nopeuteen 1Gbit/s.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa