Työterveyslaitos (TTL) julkisti toukokuussa TTL:n ja Tilastokeskuksen tekemän ja sosiaali- ja terveysministeriön tilaaman selvityksen. Selvityksen mukaan keskeisintä sote-alan työvoimapulan kannalta on pitää kiinni alalla jo olevista työntekijöistä.
Mielipidekirjoitus