Tilaajille

Mai­nos­toi­mis­ton mukaan Salla oli Twit­te­rin mai­ni­tuin paik­ka­kun­ta kolmen viikon ajan – Nyt näyt­tä­vä kam­pan­ja pal­kit­tiin kan­sain­vä­li­ses­sä alan kil­pai­lus­sa

Kampanjan media-arvoksi on laskettu yli 120 miljoonaa euroa

Kuvakaappaus Sallan mainosvideosta, joka julkaistiin viime talvena.
Kuvakaappaus Sallan mainosvideosta, joka julkaistiin viime talvena.
Kuva: Carina Miranda

Viime talvena lanseerattu mainoskampanja Save Salla on saanut useita palkintoja kansainvälisessä D&AD -mainoskilpailussa. Asiasta tiedottaa Lapin kuntien kuntamarkkinointiasiantuntijaorganisaatio House of Lapland.

Ilmastonmuutosta ja ympäristösuojelua esille tuova kampanja oli nimetty finalistiksi kymmeneen eri sarjaan ja se palkittiin kahdeksassa eri sarjassa. Näitä olivat muun muassa sarjat yhteiskunnallisesta vaikuttavuudesta, visuaalisesta suunnittelusta ja mediasuhteista. Kokonaisuutena kampanja oli yksi kilpailun palkituimmista.