
Uskollisten asiakkaiden toiveiden ja tarpeiden perusteella kehitetty liiketoiminta on laajentunut monelle osa-alueelle, jossa Marlea pyrkii tuomaan asiakasyrityksen brändiä mahdollisimman hyvin esille. Mutta miten saat tuotua oman yrityksesi viestin mahdollisimman näyttävästi ja laajasti esille, pysyen silti aina tiukentuvissa markkinointibudjeteissa? Lue asiantuntijan vinkkejä asiakkaan kiinnostuksen kasvattamiseen erilaisten markkinointiratkaisujen avulla!
Katumainonta vaatii kestäviä mainostuotteita
Monesti kivijalkayrityksen ensimmäinen kontakti asiakkaaseen syntyy ohikulkiessa, kun kuluttajan huomio saadaan herätettyä katumainonnalla. Katumainonnan tärkein tehtävä huomion herättämisen lisäksi on muodostaa yrityksestä saman tien mielenkiintoinen ja luotettava mielikuva. ”Huomion herättämiseksi perinteinen A-mainosteline on edelleen suosituin ratkaisu, koska se kestää vuodesta toiseen kovaakin käyttöä”, kertoo Marlean toimitusjohtaja Pasi Heikkinen. ”Sen modernimmat versiot ovat kestäviä ja näyttäviä, ja niissä voidaan käyttää suurempia mainosjulisteita.”
Kun potentiaaliselta asiakkaalta on saatu ensimmäinen huomio, yrityksen julkisivun on syytä vastata kiinnostukseen. Valomainokset ja teippaukset lisäävät brändinäkyvyyttä. Huolellisesti laadittu, riittävän usein muuttuva näyteikkuna lisää osaltaan kuluttajan kiinnostusta, ja houkuttelee tutustumaan yrityksen tuotteisiin tai palveluihin. Laadukas katumarkkinointi toimii kivijalkayrityksen parhaana liidigeneraattorina, jolla potentiaaliset asiakkaat saadaan houkuteltua palveltaviksi.
Vieläkö yritykset osallistuvat messuille?
Messujen järjestäminen on pandemiatilanteesta johtuen ollut tauolla, joka on johtanut siihen, että yrityksillä on entistä suurempi tarve tuoda uusia tuotteitaan ja palveluitaan esille. Tulevat suunnitellut messut ovat herättäneet todella paljon kiinnostusta, monen yrityksen uudistaessa sekä brändiään että viestintäänsä. Kiinnostus moderneihin messutuotteisiin ja messuosastojen uudistamiseen on kasvanut. Selkeä trendi on kokonaisen messuosaston suunnitteleminen aivan tyhjästä, jolloin kokonaisuus voidaan suunnitella näyttäväksi ja valita sekä toimivimmat että samalla edullisimmat messukalusteet.
Messuosastolle hankittuja kalusteita, kuten banderolleja, roll-up-telineitä ja muita mainostuotteita voidaan hyödyntää myös muissa tapahtumissa tai yrityksen toimistoissa. Mainostuotteet kannattaakin suunnitella aina monikäyttöisiksi, jolloin investoinnille saadaan hyvä kate. Myös vanhojen mainostuotteiden päivittäminen uudella grafiikalla on monesti järkevää.
Monikäyttöiset mainostelineet
Kun yrityksen tulee erottua positiivisesti heti ensisilmäykseltä kauempaakin, erilaisten mainostelineiden avulla saadaan yrityksen viesti nostettua esille eri ympäristöissä. Mainostuotteet yrityksille on laaja käsite, joka kattaa mainostuotteet yksinkertaisista julistelistoista, perinteisten roll-up-telineiden ja banderollien kautta erilaisiin seinä- ja ulkomainostelineisiin. Eri mainostelineiden käyttötarkoitusta kannattaakin kysyä Marlealta, jolloin asiantuntijat osaavat suositella parhaita kokonaisuuksia. Tällöin mainostuotteiden käyttöikä on pitkä, ja ne soveltuvat suoraan käyttötarkoitukseensa.