Kolumni
Tilaajille

Ve­to­voi­mal­la on nyt eri­tyi­nen mer­ki­tys – Mutta jos va­ra­suun­ni­tel­ma jou­du­taan kui­ten­kin Koil­lis­maal­la tu­le­vi­na vuosina ot­ta­maan käyt­töön, mer­kit­see­kö se hoi­ta­jien työ­voi­ma­pu­lan kor­jaa­mi­sek­si kään­ty­mis­tä esi­mer­kik­si fi­lip­pii­ni­läis­ten hoi­ta­jien puo­leen?

Koillis-Suomen kehittämisyhtiö Naturpolis houkuttelee paluumuuttajia ja etätyöstä kiinnostuneita ura- ja elämätarinoilla Koillismaalta Maan pinnalla -kampanjalla. (KS 10.1. s.8).

Maan pinnalla -kampanja on erinomainen tapa tehdä Koillismaata vielä nykyistäkin tunnetummaksi ja kiinnostavammaksi muualla Suomessa ja ulkomaille asuville. Kampanja osuu hyvään kohtaan - jos tätä ilmaisua voi käyttää tänä korona-aikana - ihmisten miettiessä tulevaisuuttaan suurkaupungeista mahdollisesti maaseudun rauhaan muuttamiseen.