Mainos: Sieltä, missä tunnet elä­vä­si. Tutustu Koil­lis­sa­no­mat Digiin 1 kk 1 €. Tilaa tästä.

Tilaajille

Kela tekee muu­tok­sia hen­ki­lö­asiak­kai­den asioin­ti­pal­ve­lun ul­ko­asuun ja käy­tet­tä­vyy­teen: "Muu­te­tuis­sa osiois­sa on si­ni­val­koi­nen ul­koa­su, ja ne mu­kau­tu­vat mo­bii­li­lait­tei­siin"

Lauantaina 26. syyskuuta on tehty muutoksia asiointipalvelun ulkoasuun ja käytettävyyteen. Sinivalkoiset osat mukautuvat mobiililaitteisiin ja ovat saavutettavia. Asiointipalvelun rakenne ja sisältö ovat ennallaan, Kelan tiedotteessa kerrotaan.

Lain mukaan Kelan verkkopalvelujen pitää olla saavutettavia 23.9.2020 alkaen eli niitä pitää voida käyttää toimintakyvystä tai -rajoitteesta huolimatta. Siksi henkilöasiakkaiden palveluun on nyt tehty muutoksia, jotka parantavat saavutettavuutta.