Kun­nan­val­tuus­ton ko­kouk­set suorana ko­ti­soh­val­le

Tonttikauppaa, kriisitiedottamista ja markkinointia.

Muun muassa näitä asioita voivat paikkakunnat tuoda esille sosiaalisessa mediassa.

Tätä mieltä on sosiaalisen median asiantuntija Johanna Janhonen. FM Johanna Janhonen on sosiaalisen median asiantuntija, kouluttaja, konsultti, tutkija, bloggaaja, wikisti, wikipedisti ja kolumnisti.

– Jos kunta ei ole tehnyt Facebook-sivuja, niin silloin usein kuntalaiset ovat tehneet sen. Ne eivät tietysti ole silloin viralliset kunnan sivut, vaan siellä paremminkin keskustellaan esimerkiksi tapahtumista.

Janhonen arvioi, että suurimmilla osalla paikkakunnista on jo Facebook-sivut, mutta sosiaalisessa mediassa on paljon muitakin mahdollisuuksia.

– Kunnat voisivat hyödyntää vielä enemmän esimerkiksi Youtubea. Sen kautta voi lähettää esimerkiksi kunnanvaltuuston kokouksia, joita kuntalaiset voisivat sitten katsoa.