Kuu­sa­mon ka­las­tus­kun­tia ha­lu­taan yh­dis­tää — ny­kyi­seen kol­meen­kym­me­neen ei enää riitä väkeä

Kalastus- eli osakaskunnat ukkoutuvat voimakkaasti. Erityisesti johtotehtäviin ei enää haluta, ja sen takia osakaskuntien pitää yhdistää voimansa, sanoo kuusamolainen Heino Ervasti.

Kuusamossa on liikaa kalastuskuntia. Niiden pyörittämiseen ei enää riitä väkeä. Arkistokuva.
Kuusamossa on liikaa kalastuskuntia. Niiden pyörittämiseen ei enää riitä väkeä. Arkistokuva.
Kuva: Maiju Pohjanheimo

Kuusamon kalavesien osakaskuntia halutaan yhdistää.

Niitä hallinnoi nykyisin vajaat 30 osakaskuntaa eli vanhalta nimeltään kalastuskuntaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Koillissanomien pelit

Pelaa Koillissanomien digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä