Mainos: Vielä ehdit hyö­dyn­tää ke­sä­tar­jouk­sem­me, tilaa Koil­lis­sa­no­mat tästä!

Tilaajille

Miten ra­pis­tu­nut met­sä­tie­ver­kos­tom­me kestää li­sään­ty­vää käyt­töä? Satojen mil­joo­nien kor­jaus­vel­ka painaa ja valtion tuki kor­jaa­mi­seen ei hou­kut­te­le: "Osa tie­kun­nis­ta nukkuu nyt au­tuaas­ti Ruu­su­sen unta"

Raakapuun käyttö lisääntyy lähivuosien aikana Pohjois-Pohjanmaalle suunniteltujen metsäteollisuusinvestointien myötä.

Metsäautoteiden haasteet ovat puunkuljettajalle arkipäivää, tietää kuusamolainen Arto Palosaari.
Metsäautoteiden haasteet ovat puunkuljettajalle arkipäivää, tietää kuusamolainen Arto Palosaari.
Kuva: Mikko Halvari

Pohjois-Pohjanmaan metsätieverkosto ei tule kestämään lähivuosille suunniteltuja metsäteollisuusinvestointeja. Asiantuntijoiden mukaan teiden korjausvelka on suuri ja valtion tuki ei houkuttele tarpeeksi osakaskuntia, jotta nämä peruskorjaisivat teitä.

Kemiin rakentuu Metsä Fibren biotuotetehdas vuoteen 2023 mennessä. Stora Enso puolestaan suunnittelee mittavaa investointia Ouluun.