Kokeilu: Tekoäly uutisoi Koil­lis­sa­no­mien jutut tällä vii­kol­la

TOIMITTAJALTA: Len­to­pal­lo­ke­vään rat­kai­su­het­ket lä­hes­ty­vät – Pölkky Kuu­sa­mon vä­him­mäis­ta­voit­tee­na run­ko­sar­jas­sa pitää olla kol­man­nen sijan säi­lyt­tä­mi­nen

Mainos: Tilaa Koillissanomat Digi koko vuodeksi samaan hintaan: 3 kk 35,70 € + 2 kk kaupan päälle, tilaa tästä

Tilaajille

Ra­vin­to­loil­le myyvien po­ron­li­ha jäi kynsiin – po­ron­li­ha kaipaa verk­koon yhä mark­ki­noin­tia ja yh­teis­tä tarinaa

Poronlihaa myy jo toistakymmentä verkkosivua. Yhteinen markkinointialusta toisi kaivattavaa näkyvyyttä ja helpottaisi ostamista.

Korona kurittaa ammattikeittiöihin lihansa myyviä porotalousyrittäjiä. Juhani Maijala Sodankylästä laskee, että myynti sakkasi helmikuussa 70 prosenttia, ja maaliskuussa 90 prosenttia. Hän on siirtynyt myymään poronlihaa sosiaalisessa mediassa.

– Sodankylään ja Rovaniemelle myyminen on kuin myisi hiekkaa Saharaan. Mutta on sitäkin tehty, hän sanoo.

Selvitys: Yksittäisen sivuston on vaikeaa saada näkyvyyttä verkossa

Poronliha on verkossa marginaalissa, vaikka pientuottajan mahdollisuus myydä suoraan asiakkaalle on verkkokaupan myötä parempi kuin koskaan.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.