Juuri nyt: Nis­sin­vaa­ran koulun suun­nit­te­lua jat­ke­taan – tälle vuo­del­le suun­nit­te­luun 300 000 euroa

Joko luit: Po­lii­sin työstä vir­ka­va­paal­la oleva Tuomo Pulk­ka­nen kou­lut­tau­tuu uuteen am­mat­tiin

Toimittajalta: Har­joi­tel­kaam­me te­rä­vien kivien väis­te­lyä tiellä ja hen­git­tä­kääm­me syvään

Mainos: Syksyn supertarjouksena Koillissanomat Digi 4 kk vain 29 €, tilaa tästä!

Essee
Tilaajille

Reino Hä­meen­nie­men essee: Miten turhan lähellä pe­räk­käin aja­mi­seen pää­dy­tään ja mitä kul­jet­ta­jan päässä liik­kuu?

Kahdeksankympin nopeusrajoitus vaihtuu kuudeksikympiksi. Taikka satanen kahdeksaksikympiksi. Kuljettajalla on tilanteessa useita vaihtoehtoja. Säilyttääkö haluamansa nopeus kaasupolkimen avulla vai käyttääkö vakionopeussäädintä, jos sellainen autossa on?

Säädin, jota vakkariksikin nimitetään, kuuluu niin sanottuihin aktiivisiin turvavarusteisiin. Sen vaikutuksesta polttoaineen kulutukseen ja liikenneturvallisuuteen ollaan monta mieltä. Vaikutukset riippuvat myös ihmisestä ratissa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.