Säh­kön­ku­lu­tuk­sen talven ennätys paukkui Suo­mes­sa tors­tai­aa­mu­na

Kantaverkkoyhtiö Fingrid mittasi torstaiaamuna Suomen sähkönkulutuksen talven ennätyslukemat noin 14 267 megawattia.

Fingridin mukaan sähkönkulutus on ollut huipussaan Suomessa.
Fingridin mukaan sähkönkulutus on ollut huipussaan Suomessa.
Kuva: Joel Maisalmi

Kantaverkkoyhtiö Fingrid mittasi torstaiaamuna Suomen sähkönkulutuksen talven ennätyslukemat noin 14 267 megawattia.

Käytönvalvontamittausten mukaan tuntikeskiteho nousi talven ennätyslukemiin kello 9–10 aikaan.

Edellinen talven kulutusennätys mitattiin  15. tammikuuta.

Kaikkien aikojen sähkönkulutuksen ennätys on talvelta 2016, jolloin kulutusta oli korkeimmillaan, 15 105 megawattia.

Juttu muutettu kello 12.17. Megawattitunti muutettu megawatiksi.

Mainos
Koillissanomien pelit

Pelaa Koillissanomien digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä