Ko­ro­na-ai­ka on saanut syn­ty­vyys­lu­vut uuteen kasvuun – Ky­syim­me, mikä piilee kasvun taus­tal­la, ja mitä ta­pah­tuu ko­ro­na­per­heil­le, kun yh­teis­kun­ta palaa nor­maa­li­ryt­miin­sä?

Oulussa on tämän vuoden alkupuoliskolla syntynyt 31 lasta enemmän kuin viime vuoden alussa. Korona-ajan rajoitukset esimerkiksi palveluissa ovat aiheuttaneet perheille tarpeita, joihin ei ole vastattu.

Syntyvyyden kansallinen nousu on näkynyt myös Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Arkistokuva.
Syntyvyyden kansallinen nousu on näkynyt myös Oulun yliopistollisessa sairaalassa. Arkistokuva.
Kuva: Jukka-Pekka Moilanen

Pohjois-Pohjanmaan sairaanhoitopiirin (PPSHP) syntyvyys on tämän vuoden alussa kasvanut vuoteen 2020 verrattuna, mutta korona-ajan vauvabuumista ei voida puhua.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Koillissanomien pelit

Pelaa Koillissanomien digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä