Tuomio: Nis­sin­vaa­ran koulun suun­nit­te­li­ja va­hin­gon­kor­vauk­seen van­has­ta suun­nit­te­lu-ura­kas­taan

Joko luit: Pal­lo-Kar­hu­jen edustus aloit­taa jo pian val­mis­tau­tu­mi­sen ensi kauteen – Kai Puonti jatkaa pää­val­men­ta­ja­na

Toimittajalta: Onko di­gi­ta­li­saa­tio hyvä vai huono asia?

Mainos: Koillissanomat Digi talvitarjouksena 5 kk nyt vain 38,70 €! Tilaa tästä

Tilaajille

Mitä vaih­te­le­vam­pi sää, sitä liuk­kaam­mat tiet: "Kun­nos­sa­pi­don osalta on monesti niin, että po­si­tii­vis­ta pa­lau­tet­ta tulee hyvin har­voin"

Pohjois-Pohjanmaalla teiden talvihoitoon on varattu noin 17 miljoonaa euroa vuodessa. Esimerkiksi Ruka-Kuusamo välin hoitoluokka on 1S. Kelin vaihtuessa nopeasti nollasta pakkaselle tiet liukastuvat.

E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että auraajien työ painottuu yötyöhön ja päivällä voidaan tehdä vain pieniä toimenpiteitä. Autoilijat kokevat auraajat usein haitaksi.
E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että auraajien työ painottuu yötyöhön ja päivällä voidaan tehdä vain pieniä toimenpiteitä. Autoilijat kokevat auraajat usein haitaksi.
Kuva: Jussi Väätäinen

Destialle ja YIT:lle alihankintana auraustoimintaa harjoittavan E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että vaihtelevien olosuhteiden vaikutus auraukseen riippuu siitä, kuinka kauan mikäkin säätila kestää.

– Nythän keli on pysynyt kohtuu kuivana, vaikka sää onkin vaihtunut lauhemmasta ilmasta pakkaseen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehdet ma, ke ja pe sekä arkisto Kuvagalleriat, videot ja livelähetykset Päivittäiset uutiset sähköpostiisi