TOIMITTAJALTA: Len­to­pal­lo­ke­vään rat­kai­su­het­ket lä­hes­ty­vät – Pölkky Kuu­sa­mon vä­him­mäis­ta­voit­tee­na run­ko­sar­jas­sa pitää olla kol­man­nen sijan säi­lyt­tä­mi­nen

Mainos: Tilaa Koillissanomat Digi koko vuodeksi samaan hintaan: 3 kk 35,70 € + 2 kk kaupan päälle, tilaa tästä

Tilaajille

Mitä vaih­te­le­vam­pi sää, sitä liuk­kaam­mat tiet: "Kun­nos­sa­pi­don osalta on monesti niin, että po­si­tii­vis­ta pa­lau­tet­ta tulee hyvin har­voin"

Pohjois-Pohjanmaalla teiden talvihoitoon on varattu noin 17 miljoonaa euroa vuodessa. Esimerkiksi Ruka-Kuusamo välin hoitoluokka on 1S. Kelin vaihtuessa nopeasti nollasta pakkaselle tiet liukastuvat.

E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että auraajien työ painottuu yötyöhön ja päivällä voidaan tehdä vain pieniä toimenpiteitä. Autoilijat kokevat auraajat usein haitaksi.
E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että auraajien työ painottuu yötyöhön ja päivällä voidaan tehdä vain pieniä toimenpiteitä. Autoilijat kokevat auraajat usein haitaksi.
Kuva: Jussi Väätäinen

Destialle ja YIT:lle alihankintana auraustoimintaa harjoittavan E&K Groupin toimitusjohtaja Kari Koski kertoo, että vaihtelevien olosuhteiden vaikutus auraukseen riippuu siitä, kuinka kauan mikäkin säätila kestää.

Lue digiä _3 kk vain 1 kk hinnalla_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.