Tuomio: Nis­sin­vaa­ran koulun suun­nit­te­li­ja va­hin­gon­kor­vauk­seen van­has­ta suun­nit­te­lu-ura­kas­taan

Toimittajalta: Onko di­gi­ta­li­saa­tio hyvä vai huono asia?

Mainos: Koillissanomat Digi talvitarjouksena 5 kk nyt vain 38,70 €! Tilaa tästä

Tilaajille

Poh­jois­suo­ma­lai­nen puhdas lä­hi­ruo­ka sai oman tuo­te­mer­kin – Poh­jois-Suo­meen jat­kos­sa ha­lu­taan ruo­ka­mat­kai­lua

Arctic Food Lab on osa Oulu2026-ohjelmaa. Sen keskiössä on puhdas lähiruoka.

Ravintola-annos, paikallisista raaka-aineksista valmistettu tuote tai muu lähiruoka voi saada Arctic Food Lab -tuotemerkin. Kuva Sokeri-Jussin kievarista, joka on mukana hankkeessa.
Ravintola-annos, paikallisista raaka-aineksista valmistettu tuote tai muu lähiruoka voi saada Arctic Food Lab -tuotemerkin. Kuva Sokeri-Jussin kievarista, joka on mukana hankkeessa.
Kuva: Harri Tarvainen

Pohjoissuomalainen ruoka on saanut oman tuotemerkin. Taustalla on Oulu2026-kulttuuripääkaupunkiohjelma, jonka yhtenä osatoteuttajana on Arctic Food Lab. Ensimmäiset paikalliset, maakunnalliset tuotteet ovat saaneet jo tuotemerkkityyppisen leiman pakkauksiinsa.

– Leipähyllyillä kannattaa jo pitää silmät auki, toimitusjohtaja Piia Rantala-Korhonen vihjaa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehdet ma, ke ja pe sekä arkisto Kuvagalleriat, videot ja livelähetykset Päivittäiset uutiset sähköpostiisi