Tilaajille

Ko­ti­maan­mat­kai­lul­le li­sä­tu­kea syys­se­son­gin vauh­dit­ta­mi­seen – 100 syytä mat­kail­la Suo­mes­sa -kam­pan­jan Vink­ki­pank­ki kokoaa mat­kai­lu­yri­tyk­set yhteen

100 syytä matkailla Suomessa -kampanjaa on laajennettu vauhdittamaan syyskesän kotimaanmatkailukautta valtakunnallisella yhteismarkkinoinnilla, jota työ- ja elinkeinoministeriö tukee 500 000 euron lisärahoituksella. Vaikka suomalaiset innostuivat etenkin heinäkuussa kotimaanmatkailusta, matkailuala kaipaa tukea toipuakseen koronavirustilanteen aiheuttamasta ahdingosta.

Kesällä matkailijoita ovat kiinnostaneet erityisesti luonto-, kulttuuri- ja lapsiperhekohteet. Kuvituskuva.
Kesällä matkailijoita ovat kiinnostaneet erityisesti luonto-, kulttuuri- ja lapsiperhekohteet. Kuvituskuva.
Kuva: vappu jaakkola

Suomen matkailuorganisaatioiden yhdistyksen Suoma ry:n koordinoima 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjaa on laajennettu työ- ja elinkeinoministeriön tuella. Kampanjaan suunnattu 500 000 euron lisärahoitus mahdollistaa satojen matkailuyritysten valtakunnallisen näkyvyyden yrityksille itselleen hyvin pienellä panostuksella. Tavoitteena on aktivoida kuluttajia jatkamaan kotimaanmatkailua myös syyskaudella ja tukemaan koronasta kärsineitä yrityksiä, Suoma ry:n tiedotteessa kerrotaan.

Lisärahoituksen turvin toteutettu Vinkkipankki on 100 syytä matkailla Suomessa -sivustolle rakennettu uusi hakuelementti, jossa kuluttaja voi etsiä, suodattaa ja tutustua matkailuyritysten monipuoliseen tarjontaan ympäri Suomen. Vinkkipankkiin on lähtenyt mukaan jo 120 yritystä ympäri Suomen. Osallistuminen on yrityksille mahdollista aina syyskuun loppuun saakka.