Harri Lämsä on Koil­lis­maan Osuus­kau­pan uusi toi­mi­tus­joh­ta­ja – Uusi johtaja aloit­taa teh­tä­väs­sään maa­lis­kuus­sa

Lue tietopaketti: Mitä ää­nes­tä­jän olisi hyvä tietää alue­vaa­leis­ta? Ko­ko­sim­me ky­sy­myk­set ja vas­tauk­set

Osallistu lukijaäänestykseen: Valitse Koil­lis­sa­no­mien paras kansi vuo­del­ta 2021

Mielipidekirjoitus
Tilaajille

Halu auttaa on var­mas­ti vil­pi­tön – Ongelma on siinä, että kau­pun­gin oma osaa­mi­nen ei tunnu olevan vie­lä­kään aivan 2020-lu­vul­la: Yhdessä asiassa Kuusamo voisi ottaa mallia Po­sios­ta

Toimittajalta

Jukka Kihlman pohti maanantain Koillissanomien lukijapalstalla sitä, onko Kuusamossa käytetty kaikki vahvuudet hyödyksi tai osattu markkinoida kaupunkia riittävästi. Hän listasi onnistumisia ja ongelmakohtia ja mainitsi mielipidekirjoituksessaan, että Kuusamon uusi kaupunkistrategia lupaa paljon, mutta toteutuuko se käytännössä.

Olen ajoittain miettinyt samaa. Kirjoitin rekrytoinnista jo kesällä, mutta asia nousi mieleeni uudestaan, kun viikko sitten tein juttua Koillismaan työllisyystilanteesta. Yhden haastattelun yhteydessä tuli sivulauseessa esiin se, miten kaupunki mielellään tekee yhteistyötä yritysten kanssa ja auttaa esimerkiksi työpaikkojen markkinoinnissa.