Tuomio: Nis­sin­vaa­ran koulun suun­nit­te­li­ja va­hin­gon­kor­vauk­seen van­has­ta suun­nit­te­lu-ura­kas­taan

Joko luit: Pal­lo-Kar­hu­jen edustus aloit­taa jo pian val­mis­tau­tu­mi­sen ensi kauteen – Kai Puonti jatkaa pää­val­men­ta­ja­na

Toimittajalta: Onko di­gi­ta­li­saa­tio hyvä vai huono asia?

Mainos: Koillissanomat Digi talvitarjouksena 5 kk nyt vain 38,70 €! Tilaa tästä

Tilaajille

”Jos ei ole var­muut­ta siitä, onko koulua edes ole­mas­sa vaik­ka­pa kolmen vuoden päästä, se voi vai­kut­taa muut­to­pää­tök­seen” — Käy­läs­sä ja muissa ky­lä­kou­luis­sa poh­dit­tiin tu­le­vai­suut­ta

Mäkelän, Nissinvaaran ja Käylän kouluissa järjestettiin viikolla 6 tulevaisuustyöpajat, joissa kyläläisiltä kysyttiin, millainen on elinvoimainen kyläkoulu.

Kuusamo

Kuusamon pienissä kyläkouluissa, Mäkelässä, Nissinvaarassa ja Käylässä, pidettiin viikolla 6 tulevaisuustyöpajat. Koululaisten vanhemmat ja muut kyläläiset jakoivat ajatuksiaan siitä, millainen on elinvoimainen kyläkoulu.

Iltamien taustalla oli kasvatus- ja sivistyslautakunnan kesäkuinen päätös (14.6.2023 § 67), missä kaikkiin Kuusamon pieniin alakouluihin päätettiin laatia niistä jokaiselle räätälöity toimintasuunnitelma, jonka avulla kunkin koulun vetovoimaa voitaisiin kasvattaa. Sitä varten mielipiteitä halutaan kysyä kyläläisiltä itseltään.

– Tarkoituksena on löytää kultakin kyläkoululta vahvuuksia ja erityispiirteitä, kertoi tilaisuuden vetäjä Maia Fandi Osana yhteistä ratkaisua Oy -nimisestä konsulttifirmasta.

Käylässä olivat perjantai-iltana edustettuina kaikki sukupolvet vauvasta vaariin.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Kaikki sisällöt verkossa ja sovelluksessa Näköislehdet ma, ke ja pe sekä arkisto Kuvagalleriat, videot ja livelähetykset Päivittäiset uutiset sähköpostiisi