Luitko jo: Kun ra­ken­nus­yh­tiö meni kon­kurs­siin, osak­kaat päät­ti­vät ra­ken­taa ker­ros­ta­lon loppuun omalla rahalla

Toimittajalta: Kuu­sa­mon asun­to­pu­laan kai­vat­tai­siin vuok­ra-asun­to­ja, mutta niitä ei ole vie­lä­kään saatu tehtyä

Eduskuntavaalit: Koil­lis­sa­no­mien vaa­li­ko­ne on avoinna – vielä ehdit löy­tä­mään sinulle so­pi­vim­man eh­dok­kaan

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan kesän ajalle - tutustu ja hae tästä

Kolumni
Tilaajille

Pää­toi­mit­ta­jal­ta: Koil­lis­sa­no­mat testaa te­ko­älyn taitoa verk­ko-ot­si­koin­nis­sa - viikon kestävä kokeilu tarjoaa uusia nä­kö­kul­mia

Miksi ihmeessä Koillissanomat antaa yhden lehden merkittävimmistä tehtävistä, verkko-otsikoinnin, tekoälyn tehtäväksi?

Kuten media-alalla on tapana sanoa, verkossa otsikko on kaikki. Printtilehteä selaillessaan lukija silmäilee otsikon ja katsoo kuvan. Hän voi lukaista kuvatekstin, alarivin, sitaattinostot, vähän jutun kärkeä ja päättää vasta sitten, haluaako lukea jutun loppuun. Myös jutun paikka ja sen pituus antavat tietoa siitä, millaisesta kokonaisuudesta on kyse.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.