Joko luit: Tältä näyttää Tai­val­kos­ken var­hais­kas­va­tuk­sen väis­tö­ti­lo­jen ton­til­la nyt

Minne mennä: PaKa:n jää­kiek­ko­kau­si alkaa – kaikkea tätä ja paljon muuta on tar­jol­la Koil­lis­maan ta­pah­tu­mis­sa

Pääkirjoitus: Mihin suun­taan laiva lopulta kään­tyy?

Mainos: Syksyn supertarjouksena Koillissanomat Digi + Lehti 4 kk vain 59 €, tilaa tästä!

Kolumni
Tilaajille

Pää­toi­mit­ta­jal­ta: Koil­lis­sa­no­mat testaa te­ko­älyn taitoa verk­ko-ot­si­koin­nis­sa - viikon kestävä kokeilu tarjoaa uusia nä­kö­kul­mia

Miksi ihmeessä Koillissanomat antaa yhden lehden merkittävimmistä tehtävistä, verkko-otsikoinnin, tekoälyn tehtäväksi?

Kuten media-alalla on tapana sanoa, verkossa otsikko on kaikki. Printtilehteä selaillessaan lukija silmäilee otsikon ja katsoo kuvan. Hän voi lukaista kuvatekstin, alarivin, sitaattinostot, vähän jutun kärkeä ja päättää vasta sitten, haluaako lukea jutun loppuun. Myös jutun paikka ja sen pituus antavat tietoa siitä, millaisesta kokonaisuudesta on kyse.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.